• 2348 Bathroom 2
  • 2348 Bedroom 3
  • 2348 Front of house
  • 2348 Terrace
  • 2348 Bagno pt 4
  • 2348 Bathroom
  • 2348 bedroom9
  • 2348 camera con vista bagno
  • 2348 finestra con geranei
  • 2348 interni
  • 2348 Outside front
  • 2348 piscina giardino
  • 2348 piscina pool
  • 2348 piscina
  • 2348 rustico
  • 2348 salone
  • 2348 Summer Lounge 1
  • 2348 Summer Lounge 11
  • 2348ID
  • 4Bedrooms
  • 4Bathrooms

Splendida proprietà Antica Ristrutturata, ideale per attività/ b&B – Villa Rosa . Fivizzano Toscana .

La proprietà Villa Rosa è una casa colonica del 18 ° secolo che è stata restaurata secondo uno standard elevato , utilizzando ottimi materiali. Il cortile in pietra (aia) è circondato dalla Casa Padronale , un rustico  fienile  in cui un tempo venivano tenuti gli animali e il fieno e un’altra dependance che ora è una sala giochi con tavolo da ping-pong.
La casa principale padronale è composta  come segue:
Piano terra: cucina, sala da pranzo, bagno, salotto invernale, salotto estivo, lavanderia e cantina o deposito.
Primo piano: 4 camere matrimoniali ciascuna con bagno doccia. 2 camere singole direttamente fuori 2 del doppio. I 2 letti singoli dispongono ciascuno di un letto singolo estraibile sottostante.Sala giochi con tavolo da ping pong
TV satellitare (BBC e ITV disponibili)
Al di fuori
Piscina privata
Terrazza (vicino alla casa)
Patio (vicino alla piscina)
Weber Barbeque
Barriera di sicurezza intorno alla piscina
Riscaldamento invernale
Nuovo sistema di riscaldamento centralizzato a gas
Stufa a legna nella Winter Lounge
Riscaldamento a pavimento (in cucina e tutti i 5 bagni)

Ideale per investimento in quanto la proprietà è facilmente affittabile per 12- 15 settimane .

La gestione della stagione viene fatta in loco da persone molto affidabili .
Possibilità di utilizzare loro sia per la gestione che per la manutenzione.
Se hai una passione per l’Italia e un desiderio di esplorare i sentieri meno battuti, allora la Lunigiana nel nord della Toscana non mancherà di stupire.
Mappa della Lunigiana Veduta dell’Appennino
La regione della Lunigiana offre un angolo veramente intatto e tranquillo della Toscana – un luogo ideale per rilassarsi e allontanarsi dalle destinazioni turistiche più trafficate e affollate e una fuga dalla frenesia della vita moderna. Si trova nella punta più settentrionale della Toscana, definita dalla catena montuosa appenninica ad est (spesso indicato come il ‘back bone’ d’Italia), le famose montagne Apuane in marmo di Carrara a sud e la riviera ligure a Ovest. Un luogo unico con una varietà di attività prontamente a portata di mano: se desideri visitare la costa, fare il bagno nei bagni naturali locali, andare a sciare, passeggiare in campagna o semplicemente passeggiare per le vicine città e paesi medievali.

castelli
La Lunigiana è talvolta descritta come “La terra dei cento castelli”. I castelli furono costruiti dalle più antiche famiglie ricche, come Malaspina, Bosi ed Estensi, che lottarono per ottenere il controllo di questa terra magica. Tra i castelli e le fortezze più incantevoli ci sono: il Castello della Verrucola vicino a Fivizzano, il Castello del Piagnaro a Pontremoli, la Fortezza della Brunella ad Aulla e il Castello Malaspina a Fosdinovo. Ce ne sono comunque molti altri, ognuno con la sua storia unica.

Borghi medievali
Lungo le antiche strade dei pellegrini e dei mercanti è ancora possibile ammirare borghi medievali che circondano i loro castelli. La pietra qui gioca un ruolo di primo piano sia con i villaggi che con i castelli costruiti con pietre preziose e antiche. Alcuni dei borghi più caratteristici sono: Filetto, Malgrate, Bagnone, Filattiera, Mulazzo, Fivizzano ( la Firenze della Lunigiana ), Pontremoli, Licciana, Villafranca. Le feste stagionali si svolgono nei villaggi durante tutto l’anno per celebrare i raccolti, con ricette semplici evolute nel corso dei secoli. Le influenze delle regioni limitrofe della Liguria (a ovest) e dell’Emilia Romagna (a est) si combinano con le tradizioni della Lunigiana e si fondono in tutta l’architettura, calda, generosa ospitalità e cucina unica.

La costa
Il vicino Golfo della Spezia, altrimenti noto come Golfo dei Poeti, ha attratto molti scrittori, artisti e cineasti nel corso degli anni. Fu dove i poeti romantici Shelley e Byron incendiarono il mondo artistico seguendo le orme rinascimentali di Dante e Michelangelo. La costa silenziosamente cosmopolita conserva ancora la sua autenticità e il suo fascino. I vivaci e  pittoreschi villaggi di pescatori e insenature nascoste con acque turchesi sono un piacere da scoprire.

Città vicine
Gli eccellenti collegamenti stradali e ferroviari offrono un facile accesso a molti famosi centri turistici. Per chi ha voglia di il famoso prosciutto, Parma è circa un’ora a nord della regione, Pisa e Lucca sono circa un’ora a sud, o se si desidera visitare Firenze, è raggiungibile in un paio d’ore in auto. Gli aeroporti di Pisa, Parma e Genova sono a circa un’ora di auto con altri aeroporti più settentrionali, come Milano e Torino, anch’essi degni di considerazione, tutti sottolineando la superba posizione della regione.

Storia
Per quanto riguarda la sua storia, la Lunigiana prende il nome da Luni (loo-nee), una città romana, forse preceduta da un insediamento etrusco, che divenne il principale centro urbano della costa settentrionale toscana.

Puoi semplicemente trascorrere le tue vacanze rilassandoti nel giardino intorno alla piscina, tuttavia se desideri avventurarti fuori ci sono molte cose da fare nei dintorni:
Mare
per spiagge sabbiose, insenature rocciose e terapia al dettaglio di fascia alta
Città
per monumenti famosi , festival medievali, castelli, negozi di antiquariato, bagni in bagni naturali , Shopping e mercati
Giardini
Villa Pescigola – un bellissimo giardino locale – visita in primavera
Campagna : per parchi nazionali, parchi regionali e riserve nazionali
A piedi
Sciare : a Cerreto Laghi – a soli 30 minuti di auto da Villa Rosa
Pattinaggio sul ghiaccio
a Cerreto Laghi – aperto da ottobre a maggio e da luglio a agosto – solo nei fine settimana e nei giorni festivi.  La Lunigiana offre l’opportunità unica per le persone di vivere la vera Italia, che sebbene popolare tra i turisti è fuori dai sentieri battuti della Toscana. La frazione  in cui si trova Villa Rosa è ancora abitata da persone italiane tradizionali e amichevoli che ancora lavorano la terra circostante con i suoi uliveti e viti.
Ref. 2348
c.e. in corso di definizione
Euro 550.000/00

Splendid Ancient Renovated property, ideal for activities / b & B – Villa Rosa. Fivizzano Tuscany.

The Villa Rosa property is an 18th century farmhouse that has been restored to a high standard, using excellent materials. The stone courtyard (barnyard) is surrounded by the Manor House, a rustic barn where animals and hay were once kept and another annex which is now a games room with ping-pong table.
The main manor house is composed as follows:
Ground floor: kitchen, dining room, bathroom, winter living room, summer living room, laundry room and cellar or storage room.
First floor: 4 double bedrooms each with ensuite shower room. 2 single bedrooms directly out 2 of the double. The 2 single beds each have a single pull-out bed below.
Pisa (1.5 hours), Parma (1.5 hours), Genoa / Genoa (1.5 hours), Milan Linate (2.5 hours), Milan Malpensa (3 hours)
Pisa (Galileo Galilei Airport)
Game room with ping pong table
Satellite TV (BBC and ITV available)
Outside
Private swimming pool
Terrace (near the house)
Patio (near the pool)
Weber Barbeque
Security barrier around the swimming pool
Winter heating
New gas central heating system
Wood stove in the Winter Lounge
Underfloor heating (in the kitchen and all 5 bathrooms)
The garden is lawned.
Ideal for investment as the property is easily rentable for 12-15 weeks.

The management of the season is done on site by very reliable people.
Ability to use them for both management and maintenance.
If you have a passion for Italy and a desire to explore the less traveled paths, then the Lunigiana in northern Tuscany will not fail to amaze.
Lunigiana Map View of the Apennines
The Lunigiana region offers a truly unspoiled and peaceful corner of Tuscany – an ideal place to relax and get away from the busiest and most crowded tourist destinations and an escape from the hustle and bustle of modern life. It is located in the northernmost tip of Tuscany, defined by the Apennine mountain range to the east (often referred to as the ‘back bone’ of Italy), the famous Apuan mountains in Carrara marble to the south and the Ligurian Riviera to the west. A unique place with a variety of activities readily at hand: if you want to visit the coast, swim in the local natural baths, go skiing, stroll in the countryside or simply stroll through the nearby medieval towns and villages.

castles
Lunigiana is sometimes described as “the land of a hundred castles”. The castles were built by the oldest wealthy families, such as Malaspina, Bosi and Estensi, who fought to gain control of this magical land. Among the most enchanting castles and fortresses there are: the Verrucola Castle near Fivizzano, the Piagnaro Castle in Pontremoli, the Brunella Fortress in Aulla and the Malaspina Castle in Fosdinovo. However, there are many others, each with its own unique story.

Medieval villages
Along the ancient roads of pilgrims and merchants it is still possible to admire medieval villages that surround their castles. The stone here plays a leading role both with the villages and with the castles built with precious and ancient stones. Some of the most characteristic villages are: Filetto, Malgrate, Bagnone, Filattiera, Mulazzo, Fivizzano (the Florence of the Lunigiana), Pontremoli, Licciana, Villafranca. Seasonal festivals take place in the villages throughout the year to celebrate the harvests, with simple recipes evolved over the centuries. The influences of the neighboring regions of Liguria (to the west) and Emilia Romagna (to the east) are combined with the traditions of Lunigiana and come together in all the architecture, warm, generous hospitality and unique cuisine.

The coast
The nearby Gulf of La Spezia, otherwise known as the Gulf of Poets, has attracted many writers, artists and filmmakers over the years. It was where the romantic poets Shelley and Byron set fire to the artistic world following the Renaissance footsteps of Dante and Michelangelo. The silently cosmopolitan coast still retains its authenticity and charm. The lively and picturesque fishing villages and hidden coves with turquoise waters are a pleasure to discover.

Nearby cities
The excellent road and rail links offer easy access to many popular tourist centers. For those who want the famous prosciutto, Parma is about an hour north of the region, Pisa and Lucca are about an hour south, or if you want to visit Florence, it can be reached in a couple of hours by car. The airports of Pisa, Parma and Genoa are about an hour’s drive with other more northern airports, such as Milan and Turin, also worthy of consideration, all underlining the superb position of the region.

History
As for its history, Lunigiana takes its name from Luni (loo-nee), a Roman city, perhaps preceded by an Etruscan settlement, which became the main urban center of the northern Tuscan coast.
You can simply spend your holidays relaxing in the garden around the swimming pool, however if you want to venture out there are many things to do in the surrounding area:
Sea
for sandy beaches, rocky coves and high-end retail therapy
City
for famous monuments, medieval festivals, castles, antique shops, baths in natural baths, shopping and markets
Gardens
Villa Pescigola – a beautiful local garden – visit in spring
Campaign: for national parks, regional parks and national reserves
On foot
Skiing: in Cerreto Laghi – only 30 minutes by car from Villa Rosa
Ice-skating
in Cerreto Laghi – open from October to May and from July to August – only on weekends and public holidays
Lunigiana offers the unique opportunity for people to experience real Italy, which although popular with tourists is off the beaten track of Tuscany. The hamlet where Villa Rosa is located is still inhabited by traditional and friendly Italian people who still work the surrounding land with its olive groves and vines.
Ref. 2348
there is. under definition
€ 550,000 / 00

  • Balcony | Balcone
  • Bedding | Biancheria
  • Cleaning after Exit
  • Cofee pot | Moka
  • Cot | Branda
  • Fan | Ventilatore
  • Fireplace | Camino
  • Fridge | Frigorifero
  • Garden | Giardino
  • Grill
  • Heating | Riscaldamento
  • Outer Court | Corte esterna
  • Pool | Piscina
  • Terrace | Terrazza
  • TV
  • Wifi

Fivizzano Toscana Massa Carrara Lunigiana